See põnev masin esindab maailma esimest iseliikuvat tõukeratta mudelit. See oli ainus mootoriga tõukeratas ning see loodi New Yorgis.
Mis aastal see turule lasti?
1915!
Ehkki seda kasutasid USA postkontor ja muud teenistused ning samuti moeteadlikud naised Euroopas ja Ameerikas – kasutasid seda ka New Yorgi jõukude liikmed kiireks politsei eest põgenemiseks – see oli ideaalne vahend põgeneda autodega politsei eest, sest sellega mahtus kitsastele tänavetele, kuhu autod ei mahtunud.
Kuigi mõned aruanded väitsid, et selle maksimaalne kiirus küündis kuni 55km/h, siis praeguste testide järgi tõdetakse, et sõidumugavus muutub väga ebastabiilseks 32 км / ч kiiruseni jõudmisel.
„Iseliikuva sõiduki“ disaini patent läks leiutaja Arthur Hugo Cecil Gibsonile, kuigi näib, et lõpptoodangu loomisel aitas märkimisväärselt kaasa mootorratta Flying Merkel disainer Joseph F. Merkel. Mootoriga tõukerattad valmistati Ameerika Autoped Company kaudu, mis asutati esmakordselt 1913. aastal ja asutas 1915. aasta sügisel New Yorgi osariigis Queensis Long Island Citys oma esimese kaupluse.
Autoped mootoriga tõukeratta reklaamtekst tänapäeva reklaamitekstidest väga palju ei erinegi:
„Autoped on ideaalne lühikese vahemaa läbimiseks äri- või kutselistele meestele või naistele nende tegevuskohtadesse ja tagasi; naistele poodlemiseks või helistamiseks; arstidele regulaarsete igapäevaste kõnede tegemiseks või kiireloomulistele kõnedele vastamiseks; et vanemad lapsed saaksid kiiresti väljasõidule või kooli minna; teenijate jaoks, kui nad saadetakse asjaajamisele; toidukaupmeestele, apteekritele ja teistele kaupmeestele kiireks kohaletoimetamiseks; müügimeestele; töötajatele tööle ja tagasi sõitmiseks; kollektsionääridele; remondimeestele; käskjalgadele ja kõigile teistele, kes soovivad kulgemise ajal raha, aega ja energiat kokku hoida. Kõik saavad nautida AUTOPEDINGU mugavust ja naudingut. “
Kuidas see töötab?
Mootor on ketassiduri abil ratta küljes. Esiratta paremal küljel olev hooratas sisaldab 6-voldist valgustusgeneraatorit, mis algselt oli mõeldud valgustuse ja süüte jaoks, kuid süsteemi muudeti hiljem süütepooli ja nelja kuivelemendi lisamisega.
Süütelüliti on paigaldatud raami paremale küljele ja bensiinipaak asub eesmise poritiiva kohal.
Kogu sõiduki juhtimine toimub roolisamba kaudu. Rooli pööramine juhib masinat tavapärasel viisil; ettepoole lükates haakub sidur; ja selle tagasitõmbamine juhib esiratta sisemist laienevat pidurit.
Vasakpoolse käepidemega antakse gaasi ja parema käepideme pööramisel käib kompressiooni vabastamine läbi juhtme, mis kontrollib sisselaskeklapi avamist ja sulgemist. Vasakule haardele on kinnitatud ka signaal.
Ning ta oli kokkuklapitav!
Modernne elektritõukeratas >>